Waar ben ik nu? 8 september 2012

8 september 2012 - Uhart-Mixe, Frankrijk

Anders dan het schema aangeeft ben ik vandaag niet naar St. Palais gelopen maar naar Uhart Mixe. Ik kreeg de tip van een aardige Zwitser, de afstand is weliswaar niet kleiner, maar zo heb ik morgen naar St.-Jean-Pied-de-Port net wat minder kms. te gaan.
Gelukkig was het vandaag een redelijk vlakke tocht, zeker vergeleken met de afgelopen twee dagen. Maar de temperatuur met een piek van 33 graden maakte het geheel toch wel inspannend.
En het pilsje bij aankomst in de gîte maakte alles weer goed. Ons overleden schoonzusje Mien van Tuijl had een mooie uitddrukking voor als je ergens ontzetttend veel trek in had: "De eerste happen/slokken raken de tanden niet".
Veel plastischer kun je het niet zeggen.
Na Montreal du Gers is het aantal pelgrims dat ik tegenkom aanzienlijk aan het toenemen Dat maakt ook het krijgen van een slaapplaats moeilijker. Zo bleek de gîte van vanavond volgeboekt maar ik kon wel boeken als ik genoegen zou nemen met een plaats in een caravan. Nou, daar heb ik met Anja en Pieter zo'n 40 jaar geleden ook al eens in geslapen, dus ik ben dat gewend. Hoofdzaak is dat ik lekker kon douchen en de was in een echte wasmachine heb kunnen doen. Vanavond gaan we met zo'n 20 man aan tafel, wordt vast een gezellige boel. Na morgen omschakelen op Spaans!

1. Frans:
    8 september 2012
    Er komt altijd weer een oplossing. Ook een van de charmes van zo'n tocht. Hier is het ook warm Marius. Pas komende week gaat het hier wat herfstig worden. Jij hebt nog even het zinnige zuiden mee.
    Veel succes op de Camino Frances.
  2. Kenneth Jacky:
    8 september 2012
    Hee Marius
    Wat een avontuur, maar ooh wat mooi
    Kenneth Jacky
  3. Sanne:
    9 september 2012
    Lieve opa, ik wens je heel veel geluk.
    Ik hoop dat je leuke mensen tegenkomt.
    En lieve natuurlijk.

Ik ben al heel ver met zwemles. Ik hoef nog maar 1 sticker voor A en dan mag ik voor diploma A op.

Kusjes en groetjes van Sanne
  4. Renzo:
    Hallo opa,
    Ik hou van mijn lieve opa!
    Ik wil altijd met jou spelen.
    Ik vind het heel fijn wanneer je met mij op de tokkelbaan speelt met de auto's.
    Ik vind het altijd leuk om naar jouw huis te gaan.
    Groetjes en kusjes van Renzo
  5. Youri:
    Lieve opa,
    Ik vind het leuk dat je zo ver gaat lopen.
    Want IK had het niet gekund.

Ik heb een leuke nieuwe leraar op school: meester Perry

Nog veel succes!
    Groetjes van Youri
  6. Frans:
    9 september 2012
    Nou Marius met zo'n lieve reacties van je kleinkinderen kan je dag niet meer kapot. Je moet wel op wolkjes lopen.
    Ben je aan de laatste etappe bezig in Frankrijk? Hopelijk heb je mooi weer in de Pyreneeën. Buen Camino.
  7. Hedwig:
    9 september 2012
    Lieve Marius, geweldig de steun die je krijgt van je familie! Dat moet je toch goed doen! Morgen Spanje!! Spannend! Buen Camino!