Tropenrooster Navarrenx - 7 september 2012

7 september 2012 - Navarrenx, Frankrijk

Vandaag was een pittige dag, eerst over een bult van 460 meter, toen weer naar beneden en vervolgens 520 meter omhoog. Bovendien was het op het heetst van de dag 32 graden. Slaap vannacht in een gîte communal, samen met twee andere pelgrims. Zie er de laatste dagen steeds meer, eergisteren zaten er 24 mensen aan, áán het diner, wel gezellig. Zit nu even op het terras bij een cyber-café de foto's te uploaden en deze tekst te schrijven. Ga nu wat eten en probeer voor ik maandagmorgen de Pyreneeën over trek nog een verhaal te plaatsen.

1. Rob en Ineke:
    7 september 2012
    Ja,die Pyreneeen,dat wordt een hele klus,denk ik.Zeker als het zo warm is.Kun je die ezel niet regelen?
    Groeten,
    Rob en Ineke
  2. Roland,suzanne, youri,renzo en sanne:
    7 september 2012
    Hi Marius. Respect dat je het zo vol enthousiasme volhoudt. Alvast succes voor de tocht morgen want ik neem aan dat het qua temperatuur ongeveer gelijk zal zijn. Ook groetjes van Sanne, Renzo en Youri.
  3. Joke:
    7 september 2012
    Sorry deed 3 dingen tegelijk. Dus de vorige reactie vereist aanvulling.
    Hoop dat je tijdens het oversteken van de Pyreneen droog weer zult hebben met aangename temperatuur.
    Mis een portret van jou. Weet nuniet hoe uitgeput je er uitziet.
    Graag de volgende keer dus wel een portret. Zodat wij bijtijds hulptroepen kunnen sturen als het niet goedmetje mocht gaan.Take care
  4. Kenneth Jacky:
    7 september 2012
    Hee Marius, bewondering hoor, klim ze, sterkte
    Kenenth Jacky
  5. Rini Heijnen:
    Beste Marius,
    De volgende keer toch maar eerst oefenen op de Couberg.
    Respect en groetjes,
    Rini Heijnen
  6. Martin:
    Hallo Marius,

Zo te zien op één van je foto's, heeft de Heer het goed met je voor, want hij baant de wegen alvast voor jou. Onze bewondering voor je inspanningen. Het is maar goed dat je van warmte houdt, want 32 gr C in bergachtig terrein liegt er niet om. Wij volgen je !!
    Een groet van Joke en Martin
  7. Frans:
    8 september 2012
    Pyreneeën vallen in de regel mee Marius. Ik denk dat je in Frankrijk al minstens zo'n inspannende tochten hebt gemaakt. De dag tocht van Saint Jean Pied de Port naar Roncesvalles is 27 km en geldt als de zwaarste van de Camino Frances. Nou die heb je dan al meteen gehad en als je mooi weer hebt, is het een van de mooiste qua natuurschoon. Ultreia, Frans
  8. Hedwig:
    8 september 2012
    Lieve Marius, wat een mooie foto's! Het pelgrimsleven is begonnen zie ik! Als je niet in een keer over de Pyreneeen wilt lopen kun je ook blijven slapen in Refuge d'Orisson. Buen Camino en ik blijf je volgen.
  9. Minke Koomen:
    Hallo Marius,

Ik zal me even voorstellen want je kent me niet. Ik ben Minke Koomen en het slaapje van Mieke Stevens in Winterberg. Dan hoef ik niets meer te zeggen want dan weet je het wel. Ze heeft me veel over je verteld en vandaar dat ik je voetreis ben gaan volgen. Wat een geweldige ervaring. Wij hebben goed op Mieke gepast, maar ja wij met zijn allen kunnen jou niet vervangen. Ik wens je alle sterkte en hoop dat alles zo gaat zoals je het graag wilt.

Groetjes
    Minke Koomen