Santiago de Compostela, voorbereidingen laatste 1300 km.

26 april 2012 - Valkenswaard, Nederland

In november 2006 zijn Mieke en ik begonnen aan onze pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. Wij vertrokken vanaf huis in Valkenswaard, om meerdere redenen liepen wij niet het hele traject in één keer. Elk jaar wandelden we een aantal etappes, gemiddeld zo'n 25 kilometer per dag. In 2009 en 2010 liepen we 3 weken, dat schoot lekker op, zo'n 500 kilometer per keer. In 2010 bereikten wij het plaatsje Saint-Saud-Lacousière, ten noorden van  Périgueux, daarna keerden wij terug naar Valkenswaard met de intentie om uiteindelijk in 2012 in S.d.C. aan te komen. In totaal hadden Mieke en ik er 1500 kilometer op zitten, we hadden nog 1300 kilometer te gaan. Maar kort na terugkomst in Nederland werd bij Mieke longkanker geconstateerd, ze bleek ongeneeslijk ziek te zijn. Op 22 augustus 2011 overleed Mieke, daarvóór beloofde ik haar onze tocht naar Santiago de Compostela uit te lopen.

Mijn planning is om op 23 augustus te vertrekken, ik heb dus nog een zee van tijd om mijn voettocht gedegen voor te bereiden. Maar ik zal de tijd toch wel nodig hebben om de goede routeboekjes en kaarten te vinden om vervolgens de route uit te stippelen, nu ik alleen loop wil ik toch zeker 30 kilometer per dag afleggen. Als alles volgens het boekje verloopt zal ik rond 7 oktober het einddoel bereiken.

Zodra ik de route heb uitgewerkt zal ik de details op deze pagina plaatsen.

1. Roland:
    5 juni 2012
    Leuk idee pa!
    We gaan je volgen via deze site....